Categorie: Retail

Filter
Waarom alleen Dirk de Nutri-Score écht durft te gebruiken

Waarom alleen Dirk de Nutri-Score écht durft te gebruiken

Supermarktketen Dirk gooide onlangs een steen in de vijver: voortaan worden huismerkproducten met Nutri-Score E niet meer verkocht. Een “krachtig signaal”, aldus minister Conny Helder in het AD. Het is een opvallende stap in een sector die gewend is om vooral te communiceren dat de consument zelf mag kiezen.
Nieuws,Data-analyse, Retail,
29 september 2025
Hoe humanoids de winkelvloer (voorzichtig) heroveren – en wat we daarvan kunnen leren

Hoe humanoids de winkelvloer (voorzichtig) heroveren – en wat we daarvan kunnen leren

Stel je voor: je loopt een winkel binnen en wordt niet begroet door een verkoper, maar door een humanoid. Een vriendelijk ogende robot met gezichtsherkenning, productkennis en nul last van ochtendhumeur.
Nieuws,Retail,
4 juli 2025
Vakantiewoning in Nederland: slimme investering of verzadigde markt?

Vakantiewoning in Nederland: slimme investering of verzadigde markt?

De Nederlandse markt voor vakantiewoningen is in twintig jaar uitgegroeid tot een volwaardige vastgoedcategorie. Hoe nu verder en Wat Zegt De Data?
Nieuws,Retail,
25 juni 2025
Wat zegt de Data? Waarom je in Hong Kong geen fooi geeft en in New York drie keer betaalt

Wat zegt de Data? Waarom je in Hong Kong geen fooi geeft en in New York drie keer betaalt

New York, april 2025. Ik bestel een flat white bij Starbucks. De dame achter de kassa draait het scherm naar me toe en ik zie ze: drie tipopties, vetgedrukt, urgent. 20%, 25%, 30%.
Nieuws,Retail,
24 juni 2025
Data & Retail in 2025: Tussen overlevingsstrijd en groeikansen

Data & Retail in 2025: Tussen overlevingsstrijd en groeikansen

Retail is topsport geworden. In een wereld van bijvoorbeeld fast fashion, snelle veranderingen in consumentengedrag, geopolitieke spanningen, krimpende marges en veeleisende klanten is het niet langer genoeg om ‘goed gevoel’ of ervaring leidend te laten zijn. Data is de nieuwe intuïtie
Nieuws,Data-analyse, Retail,
28 mei 2025
Vijf Retailtrends die je Omzet en Marge in 2025 Versterken

Vijf Retailtrends die je Omzet en Marge in 2025 Versterken

In een tijd waarin marges onder druk staan en consumentengedrag voortdurend verandert, biedt data een krachtig middel om je retailbedrijf te versterken. Volgens HSO zijn er vijf datagedreven trends die in 2025 het verschil kunnen maken
Nieuws,Data-analyse, Retail,
20 mei 2025