Categorie: Data-analyse

Filter
Data & Retail in 2025: Tussen overlevingsstrijd en groeikansen

Data & Retail in 2025: Tussen overlevingsstrijd en groeikansen

Retail is topsport geworden. In een wereld van bijvoorbeeld fast fashion, snelle veranderingen in consumentengedrag, geopolitieke spanningen, krimpende marges en veeleisende klanten is het niet langer genoeg om ‘goed gevoel’ of ervaring leidend te laten zijn. Data is de nieuwe intuïtie
Nieuws,Data-analyse, Retail,
28 mei 2025
Max Verstappen, Red Bull en de Data: Een Analyse van Seizoen 2025/2026

Max Verstappen, Red Bull en de Data: Een Analyse van Seizoen 2025/2026

Het Formule 1-seizoen 2025/2026 verloopt tot nu toe uitdagend voor Max Verstappen en het Red Bull Racing-team. Na jaren van dominantie ondervindt het team nu serieuze concurrentie, met name van McLaren. Dit weekend was er weer een succes, maar wie weet hoe de rest van het seizoen verloopt. Door middel van geavanceerde data-analyse, zoals die van Infotopics in Tableau, kunnen we de prestaties van Verstappen en de RB21 beter begrijpen.
Nieuws,Data-analyse, Sport,
22 mei 2025
Vijf Retailtrends die je Omzet en Marge in 2025 Versterken

Vijf Retailtrends die je Omzet en Marge in 2025 Versterken

In een tijd waarin marges onder druk staan en consumentengedrag voortdurend verandert, biedt data een krachtig middel om je retailbedrijf te versterken. Volgens HSO zijn er vijf datagedreven trends die in 2025 het verschil kunnen maken
Nieuws,Data-analyse, Retail,
20 mei 2025
Welkom in de nieuwe realiteit van reclame: een top 10 concrete voorbeelden

Welkom in de nieuwe realiteit van reclame: een top 10 concrete voorbeelden

Beste reclame professional, Jouw vak is altijd al een mix geweest van creativiteit, intuïtie en timing. Maar de spelregels veranderen. Razendsnel. Terwijl jij dit leest, draait ergens een AI-model op volle toeren: het bedenkt headlines, optimaliseert campagnes, analyseert doelgroepen – en presteert. Team van de TheDataConnection heeft 10 concrete voorbeelden op een rij gezet ter inspiratie (of irritatie).
Nieuws,AI, Data-analyse, Machine learning,
6 mei 2025
Wat Good Old Big Data écht kan betekenen voor Nederlandse handelsbedrijven

Wat Good Old Big Data écht kan betekenen voor Nederlandse handelsbedrijven

Big data klinkt spannend. We praten er al over sinds 2005. Toch worstelen veel Nederlandse bedrijven nu nog met de vraag: hoe maak je die data nou echt waardevol? Hoe gebruik je data om klanten beter te bedienen, slimmer in te kopen of kosten te besparen? Een paar lessen uit de praktijk.
Nieuws,Data-analyse, Retail,
5 mei 2025
De kracht van data-analyse: hoe retailers profiteren van veranderend consumentengedrag

De kracht van data-analyse: hoe retailers profiteren van veranderend consumentengedrag

Van wijn tot bier en plantaardige voeding: consumentengedrag verandert sneller dan ooit. Door inflatie, gezondheidstrends en maatschappelijke bewustwording maken consumenten andere keuzes. Data-analyse blijkt hierbij een cruciale tool om niet alleen trends te signaleren, maar ook om hier slim op te anticiperen.
Nieuws,Data-analyse, Retail, Toepassingen,
22 april 2025