Data- en AI-adviesbureau ADC Consulting heeft branchegenoot Clever-Franke overgenomen. “Samen kunnen we organisaties beter helpen de mogelijkheden van data en AI te benutten,” zegt ceo van ADC Rik van der Woerdt.
ADC staat voor Amsterdam Data Collective. Het bedrijf is opgericht in 2017 en behoorde afgelopen jaren tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Met de overname breidt ADC haar klantenkring en kantorennetwerk flink uit, meldt het FD. “Wij zijn goed in de achterkant van AI-oplossingen en Clever-Franke juist aan de voorkant. Dat maakt de combinatie uniek,” zegt mede-oprichter en ceo Rik van der Woerdt van ADC.
Kloof overbruggen
In zeven jaar heeft ADC zich gevestigd als hét data & AI adviesbureau in Nederland, meldt ADC in een persbericht. “We zijn er trots op dat we de kloof tussen zakelijk leiderschap en technische teams kunnen overbruggen door strategisch advies te geven aan besluitvormers, deskundige ondersteuning te bieden aan technisch personeel en op maat gemaakte data- en AI-oplossingen te ontwikkelen,” aldus Van der Woerdt.
Overname ‘grote stap’
Over de overname meldt Van der Woerdt: “We zijn verheugd dat ADC een grote stap heeft gezet om Europa’s toonaangevende data- en AI-adviesbureau te worden met de overname van Clever-Franke. Met de toevoeging van de expertise van Clever-Franke is ADC nu nog beter in staat om impactvolle, gebruiksvriendelijke applicaties te creëren voor een breder publiek.”
Liefde op het eerste gezicht
De gesprekken tussen ADC en Clever-Franke liepen vanaf het begin in een goede sfeer, meldt Van der Woerdt op LinkedIn. “Vanaf het allereerste gesprek was het professionele liefde op het eerste gezicht. Onze diensten zijn ongelooflijk complementair, en onze gedeelde waarden en ambities – het leveren van de hoogste kwaliteit data en AI-oplossingen die een echte impact hebben – sluiten perfect aan.”
Clever-Franke
Clever-Franke is een wereldwijd adviesbureau dat is gespecialiseerd in data-ontwerp en -technologie. Het bureau is opgericht in 2013 door Thomas Clever en Gert Franke. Zij melden allebei ‘zeer toegewijd te zijn om organisaties te helpen de kracht van data te benutten om zinvolle inzichten en transformatie te stimuleren’.
Prijs
Clever-Franke kreeg onlangs een designprijs voor hun creatieve benadering op gebied van data en AI. Het bedrijf werkt vanuit kantoren in Amsterdam, Chicago, Kopenhagen, Stockholm en Utrecht voor grote klanten zoals Adyen, Boeing, Novo Nordisk en Warner Music.
Elkaar aanvullen
Over de overname zeggen Clever en Franke: “Met ADC’s expertise in data- en AI-strategie, engineering en datawetenschap vullen we elkaar aan. Samen bieden we een holistische data- en AI-aanpak die de waarde van data voor onze klanten maximaliseert.”
Bekijk de website van Clever-Franke
Bekijk de website van ADC Consulting
Bronnen:
ADC Consulting neemt CLEVER°FRANKE over (adc-consulting.com)
CLEVER°FRANKE is now part of ADC Consulting | CLEVERºFRANKE (cleverfranke.com)
Data- en AI-adviesbureau ADC breidt uit met overname branchegenoot (fd.nl)